Εκδήλωση στο ΠΑΜΑΚ: Ομιλία του Αντιπροέδρου της ΕΕΕΓΑ κου Πάρη Αποστολίδη, Εκπαιδευτικού

Εκδήλωση στο ΠΑΜΑΚ: Ομιλία του Αντιπροέδρου της ΕΕΕΓΑ κου Πάρη Αποστολίδη, Εκπαιδευτικού
December 14 09:42 2016 Print This Article

Οι δράσεις του Εκπαιδευτικού τομέα για τα γλυπτά της Ακρόπολης

Κυρίες και κύριοι,

Ο πρωταρχικός στόχος της Ελληνικής Επιτροπής για την επιστροφή των γλυπτών της Ακρόπολης είναι να ευαισθητοποιήσει όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως τους Έλληνες , ότι ένα μεγάλο κομμάτι του εθνικού μας πολιτισμού, ένα μέρος από  τα γλυπτά της Ακρόπολης έχουν κλαπεί και βρίσκονται μακριά από τον χώρο όπου ανήκουν.

Εμείς πιστεύουμε ότι η ευαισθητοποίηση αυτή πρέπει να ξεκινήσει από τα παιδιά του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Η εκπαίδευση επομένως πρέπει να παίξει τον κυριότερο ρόλο. Εξάλλου έτσι ξεκίνησε και ο Πρόεδρός μας Ευάγγελος Φυλακτός κάνοντας ενημέρωση σε μαθητές και σχολεία.

Από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας ξεκίνησε η Επιτροπή διοργανώνοντας βιωματικά –διαδραστικά εργαστήρια για μαθητές. Τίτλος : « Οι μαθητές χτίζουν Παρθενώνες, σχολεία, εκκλησίες». Με μικρά κομματάκια μαρμάρου οι μαθητές δημιούργησαν κίονες, μετώπες, Παρθενώνες, σχολεία, εκκλησίες. Έπιασαν με τα χέρια τους το μάρμαρο ένιωσαν τη σκληρότητα και την υφή του και έγιναν Αρχιτέκτονες σαν τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη.

Η βιωματική μάθηση είναι η απόκτηση της γνώσης μέσα από την εμπειρία . Αυτό θέλουμε να πετύχουμε.  Έπρεπε να βλέπατε τη χαρά της δημιουργίας των μαθητών στο εργαστήριο. Τέτοια εργαστήρια στήθηκαν στο Ωραιόκαστρο,  όπου πέρασαν  οι μαθητές της Δ΄τάξης όλων των δημοτικών σχολείων του Ωραιοκάστρου. Παράλληλα γινόταν ενημέρωση από τον κ. Φυλακτό για την ιστορία της Ακρόπολης και υπήρχε και έκθεση φωτογραφιών. Εργαστήρια στήθηκαν στα Νηπιαγωγεία Δρυμού και Μονολόφου, καθώς επίσης και στο Ειδικό Γυμνάσιο του Κιλκίς. Εκεί η συγκίνηση των μαθητών περίσσευε!!!

Φέτος  ευελπιστούμε ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και σε σχολεία του Τριλόφου, Πλαγιαρίου, Νέου Ρυσίου, Καρδίας, Κάτω Σχολαρίου και σε άλλα σχολεία.

Εδώ και αρκετά χρόνια, γίνεται ένα μεγάλο έργο στο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Σχολαρίου όπου έχω και την τιμή να διευθύνω. Μέσα από τα προγράμματα της Ευέλικτης ζώνης οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων δουλεύουν και ασχολούνται με την ιστορία της Ακρόπολης και των γλυπτών.  Ο πρόεδρος, κ. Φυλακτός έχει επισκεφθεί το σχολείο τουλάχιστον 3 φορές . Έχει μιλήσει με τους μαθητές κυρίως πριν την επίσκεψή μας στην Ακρόπολη. Οι μαθητές μας έχουν γράψει ποιήματα για την κλεμμένη  Καρυάτιδα και την Ακρόπολη , έχουν ζωγραφίσει γλυπτά, έχουν στείλει επιστολές. Έχουν εμφανιστεί επίσης στα ΜΜΕ όπως στην  ΕΤ3  ζωντανά μέσω skype από το σχολείο, ζητώντας την επιστροφή των γλυπτών.

Αυτό όμως που τους ευαισθητοποίησε περισσότερο ήταν ένα θεατρικό έργο με τίτλο « Η δέκατη Τρίτη Θεά και τα κλεμμένα γλυπτά» του συγγραφέα Γιώργου Κατσέλη. Το έργο αυτό το δουλέψαμε όλη τη χρονιά και το παρουσιάσαμε τον Μάρτιο του 2016 στους Πρόποδες της  Ακρόπολης, επί της Διονυσίου Αρεοπαγείτου. Εκεί στον φυσικό χώρο των γλυπτών. Η  παρουσίαση του Θεατρικού ήταν πολύ συγκινητική . Έλληνες και ξένοι , πλήθος κόσμου που ανέβαιναν στην Ακρόπολη σταμάτησαν να το παρακολουθήσουν και καταχειροκρότησαν τους μαθητές μας. Το κεντρικό νόημα του έργου ήταν ότι τα γλυπτά επιστρέφουν τελικά πίσω και τοποθετούνται στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Η Έλληνική Επιτροπή για την Επιστροφή των Γλυπτών της Ακρόπολης ήταν εκεί για να βραβεύσει τους μαθητές αλλά και τον συγγραφέα του έργου .

Αυτό το έργο με τους μαθητές μου το ανεβάσαμε τον Μάιο του 2016 στο Ολυμπιακό Μουσείο, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Θεάτρου μαθητικών Αγώνων.  Μετείχαν σχολεία από τη Θεσσαλονίκη, τους γύρω νομούς και την Κύπρο. Εκεί βραβευτήκαμε με το πρώτο βραβείο Ελληνικής Φιλοσοφίας. Το έργο αυτό επίσης ανέβηκε στις 20 Αυγούστου στη γιορτή σταφυλιού και κρασιού στο Κάτω Σχολάρι μπροστά σε 800 άτομα κοινό. Ο Δήμος Θέρμης και η Κοινότητα Κάτω Σχολαρίου βράβευσε πάλι τους μαθητές για αυτή την Πολιτιστική τους δράση.

Αυτό το όραμα της Επιστροφής των γλυπτών, το όραμα που ξεκίνησε η μεγάλη  μας Μελίνα αν θέλουμε να το δούμε να ολοκληρώνεται πρέπει να το καλλιεργήσουμε στη συνείδηση των μικρών παιδιών.

Κλείνοντας την αναφορά μου και πριν δούμε ένα μικρό απόσπασμα από το θεατρικό στην Ακρόπολη θέλω να ευχαριστήσω το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και τον Πρύτανη κο  Αχιλλέα  Ζαπράνη  για τη συμπαράστασή του στον αγώνα που δίνουμε.